søndag den 3. april 2011

Haderslev Cup

Team Sanika siger tak for et godt arrengement.
Har klippet mit indlæg fra www.smaabaadsklub.dk :

Nå men den båd som fik problemer var os - OG HER VIL VI RIGTIG GERNE SIGE MANGE TAK TIL TEAM LIMA, som slæbte os de mange sømil i land...
Det er ikke nogen hemmelighed, at jeg har arbejdet RIGTIG meget på båden, her det sidste stykke tid og har kæmpet en brav kamp for at få den bare nogenlunde klar til Haderslev Cup og så er det sku ekstra bittert, at sådan noget sker.
Der skete det, at vi det meste af dagen havde trollet for os selv i tyk tåge, vi beslutter os så for at tage til området omkring Barsø, for at prøve lykken der. Efter noget tid beslutter vi, at nu skal der ske noget andet og da Jan havde omtalte Genner bugt ( eller hvad den nu hedder ) som stedet hvor der altid kan findes noget, så rykkede vi stængerne op og satte kursen derop. Tågen var efterhånden lettet og vi røg derud af med ca.30 knob. Da vi når et godt stykke derop, møder vi Team Lima, som følges med en lokal båd og de vil ned og fiske fladfisk, da vi har indkøbt for 160 kr orm, så skal de sku også bades.
Så at vende om, og 3 både sejler nu retur mod de steder som vi lige havde forladt. Det var en fed tur tilbage igen, dog må jeg indrømme at min Ryds 600 med 130 HK slet ikke kan følge med bla Team Lima''s 140 HK suzuki, FUCK den båd og motor sejer godt !!!! vi når ned på pladserne - hvor Peter og jeg rent faktisk tidligere på dagen, har markeret med waypoint som mulige gode fladfiskepladser...nå men vi får ormen i vandet ( ja ja ikke den orm men børsteormen ) og vi driver ind over lavere vand.. der bliver fisket og vi fanger ikke noget, så Lima trækker lidt væk fra os og vi ligger alene i et stykke tid. Lima kommer så sejlende mod os og jeg bakker hen imod dem - heldigvis langsomt, for plonk så ryger gashåndtaget i bund og ligger sig fladt. Vi sejler stadig... slukker motoren og tænker at det sikkert bare er den umbraco skue der holder håndtaget som har løsnet sig. Det var det så ikke.. vi får sat håndtaget løst på igen og Martin går ned bag i båden og kigger på kablerne, der sker ingen ting, når jeg presser håndtaget i bund.. Kablet må være knækket. Vi er efterhånden inde på 1 meter vand, så vi får bundet et torv i båden og trækkes længere ud og vi bindes ordentligt fast til Team Lima.. 140 HK i bund og afsted det går med 8-9 knob , som Linda skriver, så havde de ingen gps og derfor måtte vi med tegn vise vejen retur.
Turen " hjem " går uden de store forhindringer og der er tid til at trække en enkelt øl op og nyde det gode vejr..
Den havne manøvre som Martin laver i havnen, vil gå over i historien.. Han giver gas , drejer rundt og Team Sanika glider ligeså flot og roligt med siden til, med fenderne ude op af molen !!!!! TOP NICE !!!
Jeg kan kun TAKKE indnu engang for den store service fra alles side, når sådan noget sker.
Vi får hevet båden op og får rigget af.
Så resultatet af Haderslev Cup blev, 1 stk knækket kabel til motoren, måtte som sagt hives i land af lima, ydermere så fik jeg bøjet et håndtag på traileren, så næsehjulet ikke kunne bruges, måtte løfte traileren på trækkrogen, fik trykket min kofanger i forbindelse med det bøjet håndtag, lynlåsen på mine fiskebukser gik i stykker- så der var fri adgang til kronjuvelerne, min ny indkøbte sovepose var alt for smal , så den var nærmest umulig at ligge i...Fik ikke sovet meget pga egen og makkerens snorken :)
Men min Lowrance sonic hub spiller godt :)

Ang stævnet, så er det HELT sikkert et stævne vi deltager i næste år, det var afholdt i god ro og orden og med en masse flinke mennesker, for mit eget vedkommende , var det rart at møde mange af dem som har fulgt min blog igennem lang tid...
Personlig tak til Jan som arrengør og til hans forældre som hjalp med.
Tak til Team Lima - dog håber jeg aldrig at i får brug for min hjælp, til sådan en sag :) men jeg gemmer et langt reb i båden, så jeg er klar til at trække jer hjem, hvis i en dag får brug for det.
Og Martin, jeg er helt sikker på at i havde vundet hvis i havde indvejet peter og jeg :) to i str 0,1 tons :) det må have ryddet hele gavebordet..Det skal lige siges at Martin stod klar i teltet, med " målebånd", for at se om vi nu holdt målet..



Det sidste billede viser området omkring Barsø.

1 kommentar: